logo
OVER PLUS  -  PROGRAMMA  -  NIEUWS  -  ARCHIEF  -  LINKS  -  PERS  -  CONTACT  -  LOKATIE   

Middagconcert: I Compani - afscheidstoernee: Bastissimo!

Bastissimo!

 

Jazz en filmmuziek ensemble I Compani gaat na 40 jaar stoppen maar pakt nog één keer uit met een wervelend programma.

We kennen I Compani natuurlijk vanwege de eigenzinnige interpretaties van de filmmuziek van Nino Rota. Al snel kwamen er ook eigen composities van bandleider en saxofonist Bo van de Graaf op het repertoire. Die werden later aangevuld met werk van Gato Barbieri, (Last Tango in Paris)  Loek Dikker, Albert van Veenendaal, Frans Vermeerssen  etc. 

Als we terugkijken in het rijke verleden van de groep zien we opvallende projecten zoals Gluteus Maximus, Circusism, Mangiare, Diva's  en Verdi's Aida.  Niet echt wat je verwacht van een Jazzensemble en dat is precies I Compani: laverend tussen stijlen, van Balkan tot levenslied. van Sun Ra, Breuker  tot Mingus.  Intense muziek met een scheut relativering op onverwachte momenten.  

Sinds 2010 speelt de groep met het ijzersterke ritmeteam uit het vermaarde Willem Breuker Kollektief:  bassist Arjen Gorter en drummer Rob Verdurmen.  Verder horen we de jonge Spaanse hoboïste  Maripepa Contreras, violist Friedmar Hitzer, op bandoneon Michel Mulder, pianist Leo Bouwmeester en de 'baas' zelf Bo van de Graaf op een  viertal saxen: sopranino, sopraan, alt en tenor. 

www.icompani.nl  en facebook



Gerelateerd:

Website: klik hier...